Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

duminică, 19 iunie 2011

MOKU SHO KA de maestrul WANSHI SHOKAKU kusen al maestrului Mokusho Zeissler -- 9

Stralucind, haloul lor minunat
Lumineaza in obscuritate.
 Asemenea visului batlanului
Ce zboara in spatiul nesfarsit
Asemenea lacului imobil
Dintr-o toamna luminoasa.

 Batlanul zboara foarte sus in cer, fara constiinta. El nu gandeste: Eu zbor prin timpul nesfarsit.
In timpul zazenului nu exista decat zazen. Gandurile voastre, calculele voastre, consideratiile voastre....
In timpul mondoului oamenii mi-au pus intrebari: Practica mea este corecta sau nu?, Ii judec pe altii...
Este un vis, este ca un vis. Chiar in spatiul sau nesfarsit, batlanul poate visa: As manca un vierme, un peste. Mi-as gasi o batlanita.
Dar el este un batlan; zborul sau maiestuos nu are oprire, daca s-ar opri...paf...ar cadea. Daca un avion se opreste ...bum...cade. Daca intretineti gandurile...poc...este acelasi lucru.
Si atunci: lasati sa treaca.
 Din punctul de vedere al zenului intreaga noastra viata este ca un vis, ea nu este foarte importanta. Daca am putea intelege aceasta non-importanta, atunci viata noastra ar deveni libera si usoara, asemenea lacului imobil dintr-o toamna luminoasa.
Toamna lacurile devin linistite si limpezi, putem vedea pana in profunzime chiar daca sunt adanci. Toamna este un anotimp calm, linistit, generos in acelasi timp. Toamna ofera totul.
Shin Jin Mei spune: Marea Cale este generoasa. Este acelasi lucru, ca toamna, ca zazenul. Poate e greu, ne dor genunchii, spatele, poate nu avem chef sa mergem la dojo, dar zazenul nu are grija nici unui lucru, asa cum oceanul nu are grija nici unei epave.Cand ne observam gandurile, subconstientul care iese la suprafata, ne putem vedea obscuritatea proprie. Totul este ca visul batlanului.
Kyosaku-man mi-a zis: Unii nu vor sa vina la zazen din motive personale.
Plecand de la zazen nu de la persoana puteti intelege ce este visul batlanului. "Am motivele mele...genunchii mei...este foarte important..."
Nu la fel, dar la fel, diferit dar identic. In obscuritatea noastra, haloul minunat al zazenului lumineaza, este moku sho, lumina tacuta, invizibila, neauzita, subtila. Hishiryo, gandirea de dincolo de gandire, gandirea din strafundurile non-gandirii.


Postat de catre Kaiso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu