Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

marți, 29 ianuarie 2013

Ce a spus Buddha şi ce nu a spus Buddha ? - Samyutta Nikaya , LVI , 31

Cel  Binecuvântat locuia odată în Kosambi, intr-o pădure de copaci simsapa.
El a luat câteva frunze în mână , apoi i-a întrebat pe ceilalţi bhikku :

- Ce părere aveti voi despre acest lucru : unde sunt mai multe frunze, în mâna mea sau în copacii din pădure ?
- Frunzele pe care le ai tu , Cel Binecuvântat , în mână sunt puţine , cele din pădure sunt mult mai multe, au răspuns ei.

- Tot aşa, lucrurile pe care eu le ştiu prin cunoastere directa sunt multe; lucrurile pe care vi le-am spus voua sunt putine.
De ce nu vi le-am impartasit pe toate?
Din cauza ca nu aduc nici un avantaj inaintarii pe drumul Vietii Sfinte si din cauza ca ele nu conduc la a fi imperturbabil, la disparitie, la incetare, la cunoastere directa, la iluminare, la Nibbana.
Din aceste motive nu vi le-am spus.

Si in ce consta ceea ce v-am spus?
Aceasta este suferinta, Aceasta este originea suferintei, Aceasta este incetarea suferintei, Aceasta este calea care duce la incetarea suferintei .
Acestea sunt lucrurile pe care vi le-am spus.

Si de ce vi le-am spus ?
Din cauza ca ele aduc avantaje inaintarii pe drumul Vietii Sfinte si din cauza ca ele conduc la a fi imperturbabil, la disparitie, la incetare, la cunoastere directa, la iluminare , la Nibbana .

Deci, pentru voi , bhikku , fie ca aceasta sa va fie indatorirea si Crezul :

Aceasta este suferinta, Aceasta este originea suferintei, Aceasta este incetarea suferintei, Aceasta este calea care duce la incetarea suferintei .



preluare din cartea Cele patru adevaruri nobile - Ajahn Sumedho, traducere Dan. I.
http://dhamma.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu