Cabinet Terapie Bowen Galata Duminica ora 10.00 inscriere prealabila la 0753180143

vineri, 5 iulie 2013

Bendowa 4, Discurs asupra urmarii adevarului .... - Maestrul Dogen, Shobogenzo, cap 1

In transmisia autentica a traditiei noastre se spune ca Buddha-Dharma, care a fost transmisa autentic si direct, este metoda suprema. 
Dupa prima intalnire cu un profesor bun nu vom mai simti niciodata nevoia de a arde betisoare parfumate, de a realiza prosternari, de a recita sutre, de a repeta numele lui Buddha, de a practica confesiunea.
Doar stati asezati si dobanditi starea de dincolo de trup si minte.
Daca o fiinta umana, chiar si pentru un moment, isi asuma postura lui Buddha (sta asezat in zazen) intreaga lume a Dharmei isi asuma postura lui Buddha si intreg spatiul din intreaga lume a Dharmei devine spatiu al Realizarii. 
Aceasta practica care creste bucuria Dharmei este acea stare originara a buddha-tathagatas-ilor si prin ea se reinnoiesc splendorile realizarii Adevarului, chiar mai mult, Dharma este raspandita in toate lumile din cele 10 directii si printre toate fiintele celor 3 si a celor 6 stari care devin clare si pure, atat in corp cat si in minte. 
Ele experimenteaza starea marii eliberari si trasaturile lor originare devin manifeste , intelegand astfel realizarea dreapta si miriadele de lucruri imbraca vesmintele Dharmei.
Intr-o clipa ele transcend in totalitate limitele experientelor si intelegerilor  stand asezate drepte precum niste regi ai Arborelui Boddhi, intr-o clipa ele invart Marea Roata a Dharmei, care se afla intr-o stare de dezechilibru si expun astfel starea ultima si profunda a Prajnei. 
Aceste stari echilibrate si drepte ale Realizarii urmeaza Calea unei intime si mistice cooperari, astfel persoanele care stau asezate in zazen foarte repede se elibereaza de trup si de minte, taind viziunile multiple si impure acumulate in trecut, experimentand si intelegand Naturala si Pura Dharma a lui Buddha. 
Prin nenumaratele asezari intru adevarul lui Buddha-Tathagata practicantii promoveaza munca lui Buddha si raspandesc departe influenta Dharmei prin cei capabili sa o inteleaga ridicandu-se, din timpul vietii, la reala stare de Buddha. 
In acest moment toate lucrurile din Univers realizeaza munca lui Buddha si predica Dharma.
Oamenii care primesc aceste beneficii sunt ajutati in mod mistic de fina si dincolo de gandire atingere a Dharmei lui Buddha si traiesc imediat Realizarea. 
Toate fiintele care primesc si utilizeaza aceasta atingere a Dharmei lui Buddha in starea ei originara, precum si cei care traiesc si vorbesc cu ei, realizeaza virtutile nelimitate. 
Raspandind invatatura departe ei permit intregului Univers, din afara si din inauntru, sa fie cuprins de nelimitata si de dincolo de gandire Buddha-Dharma. 
Aceasta stare nu este diminuata de privirile individuale deoarece prin starea tacuta fara activitati intentionate poate fi direct experimentata. 
Daca dividem practica si experimentarea in doua etape distincte precum in gandirea obisnuita fiecare poate fi perceputa si inteleasa separat. Dar daca cele doua perceptii se amesteca va rezulta o stare incorecta pentru ca starea corecta, justa este dincolo de emotiile inselatoare. 
Stand asezati in tacere, mintea si lumea externa intra impreuna intr-o stare de experimentare si trec impreuna in starea realizarii  si primesc starea in care pot utiliza Sinele intreg. 
De aceea miscarile mintii si cele din lumea exterioara nu deranjeaza nici macar o singura molecula, nici macar o singura forma, dar ele realizeaza vasta si marea munca a lui Buddha.
Iarba, copacii, pamantul ghidate de acestea stralucesc puternic si predica o Dharma adanca si profunda, fara de sfarsit. 
Iarba, copacii, gardurile si peretii devin capabili sa predice Dharma pentru toate sufletele, atat pentru oamenii comuni cat si pentru sfinti, si, reciproc, toate sufletele, atat ale oamenilor comuni cat si ale sfintilor, predica Dharma pentru iarba, copaci, garduri si pereti. Astfel din lumea constiintei de sine si din lumea obiectelor externe nu lipseste nimic, ele sunt complete in formele lor reale. 
Starea corecta a realei experiente activata permite sa nu existe nici un moment inconstient.
Prin zazem,  chiar daca e o singura fiinta asezata in acest moment in intreg universul, aceasta intra intr-o cooperare cu toate Dharmele si patrunde complet toate timpurile si de aceea raspandesc in intreg universul nelimitat, eterna munca a lui Buddha de a ghida in trecut, viitor si prezent. 
Practica nu se reduce la a sta asezat, ea se trasmite in spatiu si rezoneaza ca sunetul continuu de dupa lovirea unui clopot. 
Cum ar putea practica sa fie limitata intr-un singur loc?
Toate lucrurile concrete poseda practica originara in profunzimile lor. Acest aspect este dincolo de minte.
Tineti minte, chiar daca nenumaratii Buddhasi din cele 10 directii, la fel de numerosi precum boabele de nisip ale Gangelui, ar incerca cu toate puterile si cu toata intelepciunea lor de buddha sa calculeze sau sa inteleaga meritele unei singure persoane asezate in zazen, intr-o singura clipa, nu ar putea nici sa se apropie de un calcul corect. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu